- świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej
- informacji o swoim stanie zdrowia
- zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
- zachowania tejamnicy przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia
- wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie wykonywania świadczeń medycznych
- dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych
- zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
- poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
- opieki duszpasterskiej
- przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
W razie pytań prosimy o kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta, ul. Płocka 11/13, 01-171 Warszawa
Bezpłatna infolinia: 800 190 590, czynna całą dobę przez 7 dni w tygodniu
Strona internetowa Rzecznika Praw Pacjenta: www.gov.pl/rpp
Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.